IMITINEF MERCILET, YASHODHA Hematology Cancer Institute India, spam

Ayupp Ayupp

Viral Message: 'IMITINEF MERCILET' is a MEDICINE which CURES Blood cancer.  Its available FREE OF COST at "YASHODHA Hematology Cancer Institute in Pune.

eMessage on – Social media and internet

Fact Check by Ayupp Mostly Fake

Viral message example-   VERY VERY URGENT AND IMPORTANT  NEWS 

Avbl in PUNE

Please make it a Point of FORWARDING this IMPORTANT NEWS after READING like I am Doing RIGHT NOW.

My Dear Friends,

Medicine for BLOOD CANCER  has been FOUND !!

AGAIN PLEASE DON'T DELETE THIS without FORWARDING.

I am forwarding it to the MAXIMUM I can.

Let it reach the CRORES of  INDIANS.

'IMITINEF MERCILET' is a MEDICINE which CURES Blood cancer.

Its available FREE OF COST at "YASHODHA Hematology Cancer Institute in Pune.

Create Awareness.

It might help someone.

Forward to as many as u can. 

KINDNESS costs NOTHING.

ADDRESS: 

Yashoda Hematology clinic. 109,  Mangalmurti complex, Hirabag Chowk,

Tilak Road,

Pune-411002.

Another form of the hoax message.

ক্যান্সারের টিকা আবিষ্কার করল কিউবার বিজ্ঞানীরা!!

ক্যান্সারের মতো মারণ রোগ এখন প্রায় মহামারীর আকার ধারণ করেছে। এই রোগকে আয়ত্তে আনতে দিন-রাত এক করে ফেলেছেন বিশিষ্ট চিকিত্‍সক থেকে বিশেষজ্ঞরা।

ক্যান্সার রোগকে নির্মূল করার পরীক্ষা-নিরীক্ষায় নিজেকে অর্পণ করে দিয়েছেন বহু বিজ্ঞানী। তবুও এই রোগের নির্দিষ্ট ওষুধ আনতে সক্ষম হননি কেউই। এবার সেই দুশ্চিন্তা থেকে মুক্তি দিল কিউবা!

তবে ক্যান্সার রোগে আক্রান্তদের জন্য সত্যিই সুখবর। এখনও পর্যন্ত এই মারণ রোগের চিকিত্‍সা বলতে অত্যন্ত কষ্টকর কেমোথেরাপি ও রেডিয়েশন পদ্ধতির মতো কয়েকটি পদ্ধতি রয়েছে। এবার হয়তো মুক্তি মিলবে এই সুদূরপ্রসারী চিকিত্‍সাব্যাবস্থা থেকে। মারণ রোগকে নির্মূল করতে কিউবার একটি ছোট দলের বিজ্ঞানীরা আবিষ্কার করে ফেলেছেন একটি বিস্ময়কর টিকা।

তাঁদের দাবি, এই টিকার সাহায্যেই ক্যান্সার রোগ নির্মূল করা সম্ভব। সেটা হাতেনাতে প্রমাণ পেতে ইতোমধ্যেই ৪ হাজারেরও বেশি আক্রান্তদের উপর পরীক্ষা করা হয়েছে। যাঁরা এখন স্বাভাবিক মানুষের মতোই সুস্থ হয়ে উঠেছেন।

ভাবছেন, এই ভ্যাকসিনের দাম অত্যন্ত বেশি হবে? কিন্তু কিউবার বিজ্ঞানীদের কথায়, মধ্যবিত্তের সামর্থ্যের মধ্যেই মিলবে এই অত্যন্ত জরুরি টিকা।

কিউবার বিজ্ঞানীদের অসাধ্য সাধন কর্মকাণ্ডকে বাহবা জানিয়েছে সায়েন্টিফিক কমিউনিটি। শুধু বিজ্ঞানীরাই নন, বহু চিকিত্‍সকও এই ভ্যাকসিন প্রয়োগ করে আক্রান্তদের মধ্যে পরিবর্তন লক্ষ করেছেন। পরে দেখা গিয়েছে, ওই রোগীদের শরীর থেকে ক্যান্সারের কোষের দেখা মেলেনি।

বিজ্ঞানীদের দাবি, ক্যান্সারের অ্যাডভান্সড স্টেজেও এই টিকা দারুণভাবে কাজ করবে। কেমোথেরাপি ও রেডিয়েশনের মতো মারাত্মক পার্শ্বপ্রতিক্রিয়া এই ভ্যাকসিনে নেই। কিউবার বিজ্ঞানীরা জানিয়েছেন, ভ্যাকসিনের প্রভাবে দ্রুত সেরে উঠবে ব্রেস্ট, ইউটেরাস ও প্রস্টেট ক্যান্সার। আর এই তিনটি ক্যান্সারের প্রকোপই সবচেয়ে বেশি।

উল্লেখ্য শরীরের মধ্যে অ্যান্টিবডিটাই ক্যান্সার কোষে পরিণত হয় এবং তা দ্রুত ছড়িয়ে পড়ে। অনেকেই এড়িয়ে যান, আবার বেশিরভাগই ধরা পড়ে একদম শেষের দিকে গিয়ে। তবে বেশ কিছু থেরাপির মাধ্যমে এই রোগ সারানো সম্ভব হয়েছে। কিন্তু নতুন আবিষ্কার এই ভ্যাকসিন প্রয়োগে দ্রুত সেরে উঠছেন রোগীরা। আর সম্প্রতি বসনিয়া, প্যারাগুয়ে, কলম্বিয়া ও পেরুতে মিলছে এই ভ্যাকসিন।

উল্লেখ্য, এই মহামূল্যবান ভ্যাকসিনটি যেহেতু কিউবা থেকে আবিষ্কার হয়েছে, তাই কিউবার বাসিন্দাদের ক্ষেত্রে ভ্যাকসিনটি বিনামূল্যেই দেওয়া হচ্ছে। আর ভিনদেশের যাঁরা এই ভ্যাকসিন পেতে চান, তাঁরা কিউবার মেডিক্যাল সার্ভিসে যোগাযোগ করতে পারেন আপনি নিজেই।

সমস্ত তথ্য জানুন এখানে...​

কিউবার কোথায় এই ভ্যাকসিন পাবেন, কোথায় যোগাযোগ করবেন...

কিউবার ল্যাবিওফ্যাম কোম্পানির EscoZul এই ভ্যাকসিন বিক্রি করে।
ঠিকানা: 16 1/2 Boyeros, Santiago de las Vegas, Havana, Cuba
Tel: +53 683 3188/683 2151,
fax: 683 2151,
tel: 537 683 2151
phone Dr. Verges – radiologist and Niudis Cruz: 537 683 0924,
e> mail: niudis.cruz@infomed.sld.cu ও labiofam@ceniai.inf.cu.

ন্যাশানাল সেন্টার ফর হেলথ থেকেও পাওয়া যাবে এই ভ্যাকসিন। সেখানকার ঠিকানাও দেওয়া হল,

Director — Dr. Jose Andres Lopez Losada, [email protected]
Number: +5378322202,
“Health Tourism”: Calle 230 entre 15A and 17, Siboney, Havana, Cuba,
tel. +53 7 33-7473 al 74 Fax: +53 7 33-7198 y +53 7 33 -7199,
email: [email protected]

Web: Centro Internacional de Salud La Pradera

এছাড়া যোগাযোগ করতে পারেন ন্যাশানাল ইনস্টিটিউট অফ অনকোলজি-তে..

InstitutoNacional de Oncología y Radiobiología — INOR, address: Calle 29, esq. F, Vedado, Plaza de la Revolución, Havana, Cuba,

tel. (537) 8325865, (537) 8382576, (537) 8382578, (537) 8375440. Fax (537) 8382593,

Website www.inor.sld.cu

এই ভ্যাকসিনের খোঁজ করবেন অনেকেই। তাঁদের সুবিধার্থেই এই জরুরি তথ্যগুলি দিয়ে দেওয়া হল। আশা করি, বহু মানুষ ও পরিবারের কাজে আসবে।

সূত্র: টাইমস অফ ইন্ডিয়া

 

Viral Message Verification:-   A viral news in the social media claims that “'IMITINEF MERCILET' is a MEDICINE which CURES Blood cancer”. Its available FREE OF COST at "YASHODHA Hematology Cancer Institute in Pune.

The above message is 50% true and it is just a promotion to make the patient visit the hospital for cancer treatment and this type of message is in circulation from the last many few years.

Earliar a similar message was in circulation which stated, Another viral message example


Subject: Free Medicine for Blood Cancer!!!! Please don’t delete this without forwarding

Dear all,

I have forwarded it to the maximum I can.

Let it reach the 110 crores Indians and the remaining if any.

Put yourself, if you or your brother or sister or your mom and dad or any x, y, z near you, got affected, then how u would have reacted, think it, Forward it.

‘Imitinef Mercilet’ is a medicine which cures blood cancer. Its available free of cost at “Adyar Cancer Institute in Chennai”. Create Awareness. It might help someone.

Forward to as many as u can, kindness cost nothing.


We will now go through the basic facts stated in the message.
1. Is there a medicine of the name “IMITINEF MERCILET” : Yes there is.  

  1. Is there such an hospital/cancer center? : Yes there is.
    Now about mentioned drug, IMITINEF MERCILET.
    'Imitinef Mercilet' is apparently an alternative spelling of the drug Imatinib mesylate which is used in the treatment of some forms of leukemia along with other types of cancer. Imatinib, often referred to a "Gleevec", has proved to be an effective treatment for some forms of cancers. However, "blood cancer" is a generalized term for cancers that affect the blood, lymphatic system or bone marrow. The three types of blood cancer are listed as leukemia, lymphoma, and multiple myeloma. These three malignancies require quite different kinds of treatments. While drugs (including Imatinib), along with other treatments such as radiation can help to slow or even stop the progress of these cancers, there is currently no single drug treatment that can be said to actually cure all such cancers.

Moreover, it should be noted that Imatinib is available for cancer patients in many different health facilities around the world, not just the Adyar Cancer Institute or Yashoda clinic.

It is a medicine which is used for treatement but it doesn’t SIMPLY cure blood cancer.

VERDICT : HOAX. Some part of it is partially true but this message is dangerous.

I call these rumours dangerous as they give hope to people who are fighting the toughest of battles. There is a website which shares the above message and it is filled with comments from parents of Pakistan , Bangladesh and other countries begging for a hope that their child may live. Life is not fair and cancer is a very cruel way to live a life the and the cruelest thing we can do is to give false hopes.
Be Safe| Be vigilant

Imitinef Mercilet: is used in the treatment of some forms of leukaemia along with other types of cancer. Imatinib, sold under the brand names Gleevec among others, is a medication used to treat cancer.Specifically, it is used for chronic myelogenous leukemia (CML) and acute lymphocytic leukemia (ALL) that are Philadelphia chromosome-positive (Ph+) and certain types of gastrointestinal stromal tumors (GIST), systemic mastocytosis, and myelodysplastic syndrome. It is taken by mouth.

As per report by economictimes article Social media wrongly highlighting about cancer medicine- Dr Rao, Belagavi: Dr Vishal Rao, Consultant, Head and Neck surgery, HCG Cancer Care clarified that there is no single medicine available anywhere in the world, which can be prescribe for all types of cancers. Addressing the press conference here on Friday, Dr Rao said the wide promotion is being given through the social media about Imitinef Mercilet medicine claiming that it can clear all types of cancers.

It is also being highlighted on social media that said medicine is distributed at Pune based Yashoda Hematology Cancer Institute in free of cost.

Dr Roa said there is no magical medicine in the world that cures all types of cancers.



You may also like to read our latest analysed news:
- Cristiano Ronaldo real life Hero Kerala donate money 77 crores
- Fake news check: Mullaperiyar Dam In Kerala About To Break
- Hundreds of rescue teams aided by more than 90 aircraft and 500 motorboats
- CBDT issues Circular on amendment of Tax Audit Report

Note: If you like our work, don't forget to share and like ayupp.com on facebook, twitter.
Loading...
Ayupp News